Geïnspireerd door de nieuwste Inklingo collecties

You can read this blog post in English on the All About Inklingo blog!

This slideshow requires JavaScript.


Diashow met 14 variaties van mijn versie van Sue Daley’s Pie & Tarts quilt

Linda vroeg ons Inklingoïsten waarvoor wij de nieuwe Cirkels collectie zouden gebruiken. Nou, ik weet niet wat de rest wil, maar ik wil er gewoon nieuwe quilts mee ontwerpen in EQ7!

Cirkels zijn zo veelzijdig, en ik vind dat ze er altijd opgewekt, vrolijk, levendig, uitzien en…zo rond. Je kunt er bloemen van maken, zonnetjes, parels, bessen, ballonnen en yoyo’s.

Quiltontwerp gemaakt voor de nieuwe Inklingo Cirkels collectie

Daardoor was ik geïnspireerd om een quilt te ontwerpen met deze collectie, met bijna niets anders dan cirkels in 5 maten. Ik noem hem Lollipop Flowers (lollybloemen), en er is een versie met blokken op de punt en een met horizontaal geplaatste blokken.

Alle blokken zijn 6 inch vierkant [ca. 15,2 cm.]. De gebruikte cirkels zijn:
2 inch voor het kopje van de bloem
0.875 inch (7/8”) voor het bloemhartje
1 inch voor de bloemblaadjes
1.375 inch (1 3/8”) voor het grotere groene blaadje
1.125 inch (1 1/8”) voor het kleinere blaadje
De steeltjes zijn 0.5 inch [ca. 1,3 cm.] breed en 3 inch [ca. 7,6 cm.] lang (afgewerkte maat).

Hetzelfde quiltblok als hierboven, nu op de punt geplaatst in het midden

De quilt met horizontale blokken is 63 inch [ca. 1.60 m.] vierkant, en de quilt met blokken op de punt is 54 inch [ca 1.37 m.] vierkant. Natuurlijk kun je ook kleinere versies maken. Ik denk dat dit soort appliqué, zonder puntige stukjes om af te werken (in elk geval niet in de horizontale quilt) vrij gemakkelijk te doen is, vooral als je ook Karen Kay Buckleys Perfect Circles® erbij gebruikt.

Je kunt mijn EQ7 bestand hier downloaden: http://www.box.net/shared/idi39harql. Iedereen mag dit gebruiken voor eigen persoonlijk gebruik, zolang je mijn auteursrecht in acht neemt.

Niet alleen cirkels maken me vrolijk, ook Taart & Taartjes doen dat! De nieuwe Pie & Tarts collectie combineert dus twee van mijn drie favoriete dingen op de hele wereld: Eten en Quilten (Mijn allerfavorietste bezigheid is tijd doorbrengen met De Heer Des Huizes).
En daardoor werd ik geïnspireerd om nog een ander type quilt te ontwerpen, gebaseerd op Sue Daley’s Pie & Tarts quilt, maar nu met bessen erop (geappliceerde 2 inch Inklingo Cirkels).

Met maar twee blokken kun je allerlei verschillende ontwerpen maken, door de blokken te draaien, zodat het spoor van bessen verschillende patronen vormt over de quilt. Ik heb maar een kleuring van een blok gebruikt om duidelijk te laten zien dat de blokken in elke quilt steeds dezelfde zijn. Helemaal bovenaan zie je een diashow met 14 variaties. Sue Daley heeft mij heel vriendelijk toegestaan mijn EQ7 bestand te delen met de leden van de Inklingo Yahoo Group, dus als je lid bent kun je het bestand (201102piestartsandberries.pj7) downloaden in de Files sectie.

De Blauwe Bessen Taart & Taartjes quilt is gemaakt om een heel speciale gelegenheid te vieren, nl. twee nieuwe Inklingo-collecties in maar twee dagen! Gefeliciteerd, Linda & Monkey, jullie hebben deze klus weer geweldig geklaard!

XXX Anneke

3 comments on “Geïnspireerd door de nieuwste Inklingo collecties

  1. Dear, dear Anneke! You are brilliant, talented, and funny. I am thrilled to be able to show your quilt designs on the All About Inklingo blog, as the very first “guest blogger.” Thank you for making it so special.

  2. Pingback: All About Inklingo » Blog Archive » Inspired by the Latest Collections

I love to hear what you think! Leave a response - Laat wat van je horen!

