New glasses – Nieuwe bril

Anneke with new glasses

Click here to go straight to English

Hoe vind je mijn nieuwe bril? (Om je geheugen op te frissen: hier kun je de vorige nog zien.) Ik had nieuwe glazen nodig (voor het eerst multifocaal, kassa!), dus meteen maar een nieuw montuur aangeschaft. Na een liefdesaffaire van zo’n 15 jaar met Theo ben ik hem nu voor het eerst ontrouw. Het is een ander merk montuur geworden. De Theomodellen scoorden weer hoge ogen, maar ik wilde eens een heel ander kleurtje dan het bruin/paars/roze/rood wat ik al zeker 15 jaar op mijn neus heb. Het nieuwe model bril heet Tour de Friends, en dat vindt DHDH als wielerfanaat natuurlijk prachtig.

Imagine these with dark lenses - maar dan met donkere glazen

Om Theo te troosten draag ik nog wel steeds zijn zonnebril (model Azizi). Ik heb hem denk ik al wel 10 jaar, en ik krijg er nog steeds complimenten over, en vind hem zelf ook nog geweldig. Ik weet alleen niet of daar wel multifocale glazen in passen. Voorlopig doe ik het nog maar met de oude glazen.

Waar in elk geval geen multifocale glazen inpassen, is een van mijn favoriete ‘oude’ Theo monturen, de Tibetan. Deze bril is supergrappig, in de vorm van oogjes en wenkbrauwen! Een plaatje vind je hier. Maar voor mij nu dus een iets serieuzer modelletje, om een nieuwe levensfase onder ogen te zien. Snif…;-)

XXX Anneke

English

How do you like my new glasses? (To refreshen your memory, here you can still see my previous glasses.) I needed new lenses (multifocals for the first time, expensive!) so I bought a new frame to put them in. After a 15 or so year love affair with Theo, I am going astray for the first time. I chose a frame from a different designer. The Theo models were high on my list, but I decided to go for a completely different color than the brown/purple/pink/red that I sported on my nose for 15 years. The new model glasses is named Tour de Friends, and cycling fanatic DHDH loves it! To console Theo, I will keep wearing his sunglasses (model Azizi, scroll up a bit for a picutre). I think I have got it for ten years, and I still get compliments about it, and I still think it is fabulous, too. But I am not sure I can have multifocals in it. So for now I will just wear it with the old lenses.

A model that will definitely not accommodate multifocals is one of my favorite ‘old’ Theo frames, the Tibetan. This one is superfun, in the shape of eyes and eyebrows! You can find a picture here. But for me, the outlook on a new phase in life will be framed by something a bit more serious. Snif…;-)

XXX Anneke

I love to hear what you think! Leave a response - Laat wat van je horen!

