For a Golden Wedding Anniversary

Click here to go straight to English

Vandaag heeft Linda op haar All About Inklingo blog een video gepost met (minstens) 50 verschillende Double Wedding Ring quiltontwerpen!

Het deed mij denken aan vijftig jaar huwelijk, voor elk jaar een andere quilt. Wat prachtig symbolisch om op elke trouwdag een nieuwe quilt op je huwelijksbed leggen in hetzelfde patroon! Elk jaar hetzelfde, en toch weer helemaal nieuw.

Maar goed, zo romantisch ben ik zelf dus niet. Hoe romantisch ik dan wel ben, moge blijken uit het versje dat ik heb geschreven voor het vijftigjarig huwelijk van mijn ouders:

Voor het gouden paar

Al vijftig jaar, een hele tijd

Alleen maar met elkaar

Toen kwamen ze tenminste nog

Nu zijn ze ermee klaar

 

Al vijftig jaar, een hele tijd

Pa vindt het soms een kruis

Gelukkig vindt hij altijd wel

Een klus te doen in huis

 

Al vijftig jaar, een hele tijd

Misschien wel iets te lang

We waren Ma inenen kwijt

Nu bobbelt het behang…

 

Maak je niet ongerust, ik heb dit natuurlijk niet voorgedragen op het feest. (Ik bewaar hem voor Ma’s begrafenis ;-))

Linda’s video vind je hieronder. Luister vooral ook naar de passende muziek!

Ter gelegenheid van deze video heb ik het versje vandaag ook vertaald in het Engels, dus als je het leuk vindt, kun je die versie hieronder ook lezen.

XXX Annika

ENGLISH

Today, Linda posted a video on her All About Inklingo Blog, with (at least) 50 different Double Wedding Ring quilt designs!

It made me think of fifty years of marriage, with a different quilt for every year. How beautifully symbolic to put a new quilt on your bed in the same pattern for each anniversary! Each year it’s the same, yet different, and new all over.

Now, don’t think I am that romantic. Exactly how romantic I am (not), may be illustrated with the verse I wrote for my parents’s fiftieth wedding anniversary:

For the Golden Couple

Fifty years, that’s quite a while

For faith and being true

Back then at least the sex was great

These days it’s just ‘screw you’

 

For fifty years, that’s quite a while

Dad sometimes finds it hard

But luckily he’ll always find

A chore in house or yard

 

Yes, fifty years is quite a while

Perhaps a bit too long

For today we’re missing Mum

And that humpy lawn looks wrong…

Don’t worry, I did not recite it at the party.

(I decided to save it for Mum’s funeral ;-))

XXX Annika

I love to hear what you think! Leave a response - Laat wat van je horen!

