Would You Piece My Quilt Top?

Striped Cat Quilt - Original Design by Annika Kornelis

Striped Cat Quilt – Original Design by Annika Kornelis

Click here to go straight to English

Zou jij mijn quilttop willen naaien?

Wat vind je van dit kattenquiltontwerp? Welke versie is je favoriet? (Zie ook de plaatjes verder naar onderen). Ik vind hem zelf cool! :-) En ik wil hem dolgraag uitgevoerd zien.

Ik denk erover om hier een patroon van te maken om te verkopen. Heb je tips voor me? Voorkeur voor een bepaalde maat quilt ofzo? Het zou moeten lukken om de instructies te schrijven, maar het naaien van de top en het maken van foto’s van het proces gaat hem niet worden.

Two black striped Cats Quilt - Original Design by Annika Kornelis

Two black striped Cats Quilt – Original Design by Annika Kornelis

Daarom zoek ik iemand die een van deze tops voor mij kan maken, en goede foto’s van het werk in uitvoering kan aanleveren. Is dat iets voor jou? Of ken je iemand die dat misschien leuk zou vinden? Dan hoor ik het dolgraag! Als er een ander ontwerp van mij is dat je liever zou naaien, dan hoor ik het ook graag.

Het lijkt mij ideaal als ik de stoffen zelf uitkies, en ze bij je aanlever of ze vergoed, en dat ik de top krijg en zelf kan besluiten over het quilten. Maar laat het me weten als je het liever anders hebt.

Striped Cats Parade Quilt, - Original Design by Annika Kornelis

Striped Cats Parade Quilt, – Original Design by Annika Kornelis

In elk geval zou ik je een patroon, snijschema en naai-instructies geven (bij voorkeur in het Engels, maar Nederlands is bespreekbaar), en alles wat ik verder nog kan verzinnen. Je hoeft dus niet zelf te bedenken hoe je het werk moet aanpakken.

Ik verwacht dan dat je met een kritisch oog met die informatie aan de slag gaat, en mij er eerlijke en heldere feedback op geeft, zodat ik het patroon kan verbeteren waar nodig. Om een indruk te krijgen van de kwaliteit van mijn instructies, kun je kijken op mijn pagina met downloads

Ik ben dus op zoek naar een specifiek type ‘quilter’. Iemand die de top naaien het leukste onderdeel vindt van het maken van een quilt, iemand die meegeleverde instructies zowaar leest ;-) en die graag een patroon stap voor stap wil volgen. Iemand die precies en netjes kan werken, en die begrijpt welke stappen een (beginnende) quilter uitgelegd wil zien met een foto bij de geschreven instructies.

Striped Cat Quilt, White Borders - Original Design by Annika Kornelis

Striped Cat Quilt, White Borders – Original Design by Annika Kornelis

Ik kan je helaas geen loon betalen voor je werk, maar ik zou natuurlijk wel bijv. verzendkosten vergoeden. En natuurlijk krijg je alle eer van je werk door middel van naamsvermelding op het patroon, bij de foto’s, (en wie weet, ooit in een boek?). Als het definitieve patroon klaar is, krijg je dat natuurlijk ook. En ik hoop dat je het een leuk idee vindt dat je eraan bijdraagt dat mijn mooie quiltontwerpen worden uitgevoerd, en zo toegankelijk worden voor hopelijk veel liefhebbers :-).

Het zou natuurlijk het meest praktisch zijn als ik iemand in de buurt (Rotterdam, Nederland, Europa….) vond om mee te werken, maar ik ben al blij als er iemand zich meldt. Dus waar je ook bent, als je me wilt helpen, dan hoor ik het graag! Neem contact op door een comment achter te laten op deze post, of email me direct via stofgenoeg (apestaartje) hotmail (puntje) com

XXX Annika

ENGLISH

What do you think of the cat quilt design at the top of this post? Which version do you prefer? (See more pictures below).

Striped Cat Quilt, White Borders - Original Design by Annika Kornelis

Striped Cat Quilt, White Borders – Original Design by Annika Kornelis

I think it’s cool! And I would love to see it executed!

I am thinking of make a pattern for it and try to sell it. Got any tips? Any preferences as to size, etc.? I think I can manage to write instructions, but not the piecing and taking pictures of the process along the way.

So, I am looking for someone who could piece this top for me, and provide me with clear pictures. Would that be you? Someone you know? I would love to hear from you! If there is another of my designs that you would be interested in piecing, I would also love to hear from you.

I think it would be ideal if I get to pick the fabrics, and provide or reimburse them to you, and I get the top, and can decide about quilting. But let me know if you would prefer it differently.

Striped Cats Parade Quilt, - Original Design by Annika Kornelis

Striped Cats Parade Quilt, – Original Design by Annika Kornelis

I would at least provide you with a pattern, a cutting diagram, instructions and everything I can think of, so you don’t have to make everything up yourself. I would expect you to review and use my information with a critical eye, and give me candid and clear feedback on it, so I can improve my pattern where necessary. If you want an impression of the quality of my instructions, you can check my downloads page.

So I am thinking of a very specific type of quilter. Someone who most enjoys making the top, who actually reads instructions ;-) and likes to have a pattern to execute step by step. Someone who can piece accurately and understands what (beginning) quilters need pictures of, in addition to the written instructions.

I can’t pay you for your work, but I would pay for shipping costs etc. Of course I would give you full credit for your pictures and your work on the pattern, (and who knows, even a book one day?). If the pattern is finished, you will receive the final pattern, too. And I hope you like the idea of contibuting to making my beautiful quilt designs actually come to life, and become accessible to hopefully many quilt lovers :-).

Of course, it would be most practical if I found someone right here in The Netherlands, or at least in Europe. But I would be happy if anyone offers to work with me, no matter where you are! Contact me by leaving a comment on this post, or email me directly: stofgenoeg (at) hotmail (dot) com.

XXX Annika

Two black striped Cats Quilt - Original Design by Annika Kornelis

Two black striped Cats Quilt – Original Design by Annika Kornelis

2 comments on “Would You Piece My Quilt Top?

  1. Si j’ai bien compris: vous cherchez une patcheuse pour faire ce patch et vous faire parvenir la description du montage? Quelles sont les mesures du patchwork? Cordiales salutations,Evelyne

    • Bonjour Evelyne, Merci pour répondre! Mon français est pas très bien, mais je vais essayer.

      Oui, je cherche une patcheuse (ou un patcheur ;-)) qui voudrait suiver mes instructions écrit en Anglais (ou Néerlandais), et qui pourrait aider moi en améliorer et clarifier ces instructions quand nécessaire.

      J’ai besoin d’une patcheuse qui pourrait faire des photos (digitale) du montage. Les mesures du patchwork sont pas encore déterminé. Parce que je souhaite vendre le modèle quilt, j’espère découvrir le préférence des patcheuses pour un des versions a mon blog, et une dimension a environs.

      Avez vous une favorite?
      Cordiales salutations,
      Annika

I love to hear what you think! Leave a response - Laat wat van je horen!

